Živimo u svetu stalnih promena i velikih izazova. Neretko smo u dilemi kako da postupimo u datoj situaciji, a da pri tom stručno dobro odreagujemo. Pitanje je da li treba ispoljiti emocije ili ih zadržati, biti empatičan, kako na najefektniji način usmeriti komunikacijski proces, nezavisno od toga ko su sagovornici – učenici, njihovi roditelji ili kolege. Legitimne potrebe poput emocija, zahvalnosti, pažnje i naklonosti podrazumevaju da budu ispoljene i primećene u realnim sredinama gde deca rastu i razvijaju se. Da li se škola „snašla“ u tom procesu? Hm….Ne bismo baš bili sigurni da koristi svoje resurse u ispunjenju svih potencijala koje se ne mere samo brojčanom ocenom. Kako uspostaviti dobru komunikaciju zasnovanu na asertivnosti, pažnji i istinskom razumevanju, a ne biti manje vrednovana od akademskih znanja je zaista meka veština.
Sticanje veštine učenja je samo jedan od faktora razvoja i uspeha, sve ostalo u ljudskom razvoju je oblast emocionalne pripreme i zrelosti. Postavljanje ličnih ciljeva, razmišljanje i promišljanje o sopstvenom napredovanju i budućnosti, jačanje samopuzdanja kao i savladavnje stresa je dugoročna uloga ustanove u kome sarađujemo svi, potpuno podjednako: nastavnici – učenici i roditelji. Meke veštine će nam u tome pomoći i mogu se steći – to je ono što obećava! Značaj mekih veština vrlo jasno potvrdjuju i brojna istraživanja koja pokazuju da uspeh u poslu u velikoj meri zavisi baš od njih (čak i do 85 posto). S toga je vreme da ovladamo mekim veštinama…
Teme na seminaru:
Seminar je koncipiran kao i svi OKC seminari, a teme koje se obrađuju su:
Recenzije
Još nema komentara.