Prlikom ocenjivanja možemo naići na situaciju da učenici ne razumeju postavljeno pitanje, žale se na nedoslednost u ocenjivanju odgovora, teško nam je da ocenimo različite odgovore, ponekad se desi da većina odeljenja dobije izuzetno visoke ili, pak, niske ocene, na neka pitanja nismo dobili odgovore, imamo utisak da su učenici naučili sve napamet i samo reprodukovali lekcije. Problem se može rešiti primenom testova koji su kreirani tako da daju jasne zahteve učenicima, sadrže zadatke koji su jasno i precizno formulisani a pri tome ne obuhvataju samo zadatke u kojima učenici reprodukuju svoje znanje, već je potrebno da pokažu i da li razumeju gradivo, da li mogu primeniti stečeno znanje, analizirati problem, snaći se u novoj situaciji….
Kreiranjem zadataka različitih tipova i oblika obezbediće se provera postavljenih ishoda u nastavnim planovima. Ujedno, primenom ključeva za bodovanje izbeći će se često prisutna subjektivnost nastavnika. Ukoliko na sve ovo dodamo činjenicu da testovi mogu biti realizovani i elektronskim putem, onda se rešavaju i problemi štampanja i kopiranja testova, osmišljavanja većeg broja grupa jer se kod njih redosled zadataka automatski menja, i verovali ili ne, procenat uspešnosti odnosno ocena sama dodeljuje.
Teme na seminaru:
Seminar je koncipiran kao i svi OKC seminari, a teme koje se obrađuju su:
Recenzije
Još nema komentara.