Pojam dubinske oštrine se vezuje za fotografiju i film, odnosno to je likovni element karakterističanza te medije.
Ciljevi vežbe:
- Ovladavanje tehničkim parametrima kojima se stiču fotografske i izvođačke veštine
- Razvoj vizuelnog senzibiliteta – sposobnost uočavanja i opažanja
- Formiranje estetskog suda, estetska osetljivost – sigurnost u procenjivanju i uočavanju
- rešavanje konteksta – povezivanje i primana znanja iz više oblasti.
Likovna kultura je po svom sadržaju veoma kompleksna. Ona je od primarne važnosti za pravilan razvoj kreativnosti ukljčujući i kogniciju, kod učenika. Fotografija je jedna njena grana koja komunicira sa većim brojem nauka, što je čini pogodnim medijom za realizaciju ciljeva vaspitno-obrazovnog rada, kako u užem tako i u širem smislu.
Zahtev Zadatka 3 je da učenici prilikom snimanja kontrolišu polje dubinske oštrine i da ga primenjuju na jednom planu. Radom na ovom zadatku učenici se osamostaljuju; manje se oslanjaju na tehniku, grade samopouzdanje i stiču slobodu nad kontrolom procesa realizacije same ideje.
Metoda učenja je iskustveno učenje, koje se stiče prolaskom kroz više faza:
Doživljaj učenika je u fazi osmišljavanja kompozicije i snimanja motiva: doživljaj motiva koji se naslanja na postojeće znanje ili iskustvo
Refleksija je u drugom koraku kad učenik vidi rezultat snimljene vežbe
Uvid /spoznaja je sledeći korak u kom učenik ima uvid u kojoj je meri postigao realizaciju plana iz prve faze
U fazi teorija učenik dobije konsultacije i tumačenje od strane nastvnika uz pohvale i smernice za dalji rad
Primena je najvažnija, a rezultat je prethodnih faza; sledi iskustvo – tj. napredak usled stečenog iskustva. Tu se krug zatvara, iskustvo se primenjuje i širi.
Recenzije
Još nema komentara.