O seminaru
Ovaj seminar je nastao iz saznanja da veliki broj nastavnika radi u inkluzivnim odeljenjima i da im je potrebna posebna priprema za rad, dodatna znanja, a često i pomoć stručnih lica.
Namera autora je da podele svoja višegodišnja iskustva u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju i da na taj način doprinesu ličnom i profesionalnom razvoju nastavnika koji su se našli u veoma izazovnim ulogama.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Svim nastavnicima koji jesu ili nisu imali iskustva u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju i žele da unaprede svoj rad sa njima:
- Nastavnicima razredne nastave.
- Nastavnicima predmetne nastave – osnovna škola.
- Nastavnicima predmetne nastave – gimnazija.
- Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola.
- Nastavnicima stručnih predmeta – srednja stručna škola.
- Nastavnicima u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju.
- Nastavnicima izbornih i fakultativnih predmeta.
Teme:
- Opšta karakteristika učenika sa smetnjama u razvoju i mere podrške – U okviru ove teme upoznaćete se sa tipovima smetnji, dobićete preporuke za pristup učeniku i za ostvarivanje saradnje sa njihovim roditeljima koja vam može biti od višestruke koristi. Pomoću ček-lista moći ćete da odredite jake strane učenika i mere podrške.
- Nastavni materijal – priprema i izrada – U drugoj temi, kroz primere iz prakse, posebna pažnja je posvećena vrstama nastavnog materijala, izboru materijala u skladu sa merama podrške i izradi i primeni materijala pomoću IKT-a i veb-alata (LearningApps, Genially, Canva).
- Nastavni materijal – primena i evaluacija – U poslednjoj temi seminara biće prikazani načini implementacije izrađenog materijala u scenario za čas tokom neposredne nastave i nastave na daljinu kao i njegova evaluacija i eventualna korekcija.
Moderatori
Marinko Petković
Nastavnik fizike i hemije. Masterirao na fizici iz oblasti Metodika nastave prirodnih nauka za decu sa smetnjama u razvoju. Završio doktorat iz Metodike nastave prirodnih nauka. Dobitnik je nagrade Najbolji edukator u Srbiji za 2016, priznanja za najbolju pedagošku inovaciju u 2017. i dobitnik je Nacionalne nagrade za najboljeg nastavnika 2018. Iste godine izabran je za zvaničnog predstavnika Srbije na Global Teacher Prize-u u Dubaiju. Od 2019/20. obavlja funkciju stručnog saradnika Departmana za fiziku Univerziteta u Novom Sadu. Ambasador je SOS4love UN projekta i CERN-a, nastavnik National Geographica i Flipgrid nastavnik. Autor je zvaničnog udžbenika – Fizike za učenike sa invaliditetom. Trenutno priprema međunarodno izdanje knjige „Obrazovanje kao sredstvo za bolje životne veštine“.
Profesionalni moto: „Ako n rešenja ne funkcionišu, uzmite u obzir da nauka često koristi n+1 kao konačni rezultat problema!“
Marina Maleš
Master profesor srspkog jezika. Od 2008. zaposlena u ŠOSO “Milan Petrović” u Novom Sadu. Iz svoje profesionalne karijere posebno bi izdvojila rad u odeljenjima sa učenicima sa smetnjama iz autističnog spektra i sa učenicima sa višestrukim smetnjama. Autor je nekolicine radova, među kojima su: Prednosti i mane administrativnog stila zakonodovano-pravnih dokumenta o inkluzivnom obrazovanju u Republici Srbiji (2022), Diskursna analiza konceptualizacije inkluzivnog obrazovanja u Republici Srbiji (2022), Rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju u inkluzivnom odeljenju (2021), Magija je u rukama nastavnika – izrada i primena nastavnog materijala pomoću IKT-a i veb-alata (2021), Onlajn projektna nastava (2020).
Iskreno veruje da prisustvo učenika sa smetnjama u razvoju i njihovo socijalno uključivanje doprinosi profesionalnom i ličnom razvoju svakog pojednica na kojeg su posredno ili neposredno upućeni.
Slađana Knežević
Predajem srpski jezik i književnost skoro dvadeset godina u osnovnim i srednjim školama. Trenutno sam zaposlena u OŠ „Petefi Šandor” u Novom Sadu.
Već na početku svoje karijere predavača, susrela sam se sa izazovom koji nosi rad sa decom sa smetnjama u razvoju. To je iskustvo bilo dragoceno iako sam tada do saznanja i zaključaka dolazila obrnutim smerom. Posvećenost radu u tom pravcu donela je dosta materijala koji su ukazivali na sposobnosti ovih učenika. Poznato je da svaki učenik, bilo koje škole i uzrasta, zahteva posebnu posvećenost, razumevanje, strpljenje i ljubav, pa je sasvim očekivano da preispitujemo sopstvene izbore metoda, pristupa i očekivanja u nastavi. Moj rad obogaćen je saradnjom sa kreativnim i plemenitim kolegama i zato mi je želja da podelim svoje dosadašnje iskustvo koje se pokazalo uspešnim u radu sa učenicima.
Recenzije
Još nema komentara.