O seminaru
Seminar je nastao iz ideje da i kod svakodnevnih, “običnih” testova postoje preduslovi i standardi koje treba poštovati, a koji će olakšati ocenjivanje. Takođe, ideja je da nastavnici uoče mogućnosti za kreiranje različitih oblika i tipova zadataka za svoj predmet te da testove lakše i brže kreiraju i prilagođavaju konkretnom odeljenju i postavljenim ishodima.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar je namenjen nastavnicima osnovnih i srednjih škola koji žele da unaprede svoju nastavnu praksu primenom savremenih digitalnih alata. Učesnici će imati priliku da se upoznaju sa mogućnostima koje veštačka inteligencija pruža u planiranju nastave i kreiranju nastavnih materijala.
Kroz radionice i praktične zadatke, učesnici će učiti kako da koriste alate zasnovane na veštačkoj inteligenciji za izradu nastavnih sadržaja, kreiranje interaktivnih materijala, personalizaciju učenja i praćenje napretka učenika.
Seminar takođe obrađuje etičke i bezbednosne aspekte primene veštačke inteligencije u obrazovanju. Nastavnici će dobiti konkretne primere i materijale za rad, a kroz diskusije i razmenu iskustava sa kolegama i realizatorima obuke biće podstaknuti na primenu novih znanja u sopstvenoj nastavi.
Ciljna grupa:
- nastavnik razredne nastave,
- nastavnik predmetne nastave – osnovna škola,
- nastavnik predmetne nastave – gimnazija,
- nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola,
- nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola,
- nastavnik u školi za obrazovanje odraslih,
- nastavnik opšteobrazovnih predmeta – u srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne),
- nastavnik stručnog predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne),
- nastavnik izbornih i fakultativnih programa/predmeta.
Teme:
- Upotreba VI u planiranju nastave i kreiranju nastavnog materijala – Prva tema seminara posvećena je uvodu u veštačku inteligenciju i mogućnostima njene primene u nastavi. Nastavnici će se upoznati sa osnovnim pojmovima, funkcijama i alatima veštačke inteligencije koji mogu značajno olakšati proces planiranja nastave i kreiranja kvalitetnih obrazovnih materijala. Ovaj uvodni deo postavlja temelj za dalje razumevanje uloge VI u obrazovanju i njene koristi u svakodnevnom radu.Kroz primere i aktivnosti, nastavnici će uvideti kako se VI može koristiti za personalizaciju nastavnog sadržaja u skladu sa potrebama učenika, kao i za podsticanje kritičkog mišljenja, analitičkog razmišljanja i kreativnosti. Nastavnici će istraživati načine kako da uz pomoć digitalnih alata unaprede saradnju među učenicima, kreiraju raznovrsne zadatke i osmisle dinamičnije nastavne časove. Posebna pažnja je posvećena etičkim pitanjima i digitalnoj bezbednosti u primeni veštačke inteligencije u školama. Učesnici će imati priliku da sagledaju izazove i prednosti upotrebe ovih tehnologija i da razmotre kako na odgovoran način mogu da ih uklope u svoj pedagoški rad.
- Primena alata VI u kreiranju interaktivnih sadržaja, praćenju napretka učenika i vrednovanju rezultata – Druga tema seminara usmerena je na primenu alata veštačke inteligencije u praćenju napretka učenika i vrednovanju njihovih postignuća. Predstavljeni su alati veštačke inteligencije za kreiranje kvizova, testova i zadataka za učenike.Tema takođe obuhvata upoznavanje sa načinom automatizovanog generisanja izveštaja o napretku učenika. Na ovaj način nastavnici mogu značajno uštedeti vreme u procesu evaluacije, a pritom obezbediti objektivnije i konstruktivnije vrednovanje znanja i veština svojih učenika.
Moderatori
Radmila Nikolić
Pitali smo ChatGTP i evo šta nam je rekao o Radmili:
- Radmila Nikolić je školsku tablu odavno zamenila ekranom računara. Kao autorka onlajn seminara o veštačkoj inteligenciji, osmislila je obuku koja nastavnicima, iz udobnosti sopstvene fotelje, otvara vrata u svet pametnih digitalnih alata – od kreiranja materijala i personalizacije učenja, pa sve do toga kako da ChatGPT ne bude samo “prepisivač” nego pravi asistent u nastavi.
- Radmila Nikolić je profesorka koja informatiku predaje tako da učenici nemaju pojma da uče – jer sve izgleda kao digitalna igra.
- Umesto kredom po tabli, ona je poznata po seminarima „Nastava u oblaku“, „Internet učionica“, „Video lekcije“ – ukratko, Radmila je uvek bar dve aplikacije ispred svih.
- Kao Microsoft Innovative Educator i ECDL ispitivač, ozbiljno dokazuje da je moguće biti i profesor i digitalni superheroj u isto vreme.
- Učestvovala je u projektima i predavanjima na kojima objašnjava kako i Fejsbuk, Tviter i Google alati mogu da postanu školski pomagači, a ne samo mesta za gubljenje vremena.
- Ukratko, Radmila je nastavnica budućnosti – ona kojoj se đaci smeškaju kad uđe u učionicu, jer znaju da ih čeka nešto zabavnije od suvoparnog diktata.



Recenzije
Još nema komentara.