O seminaru
Gradivo se od strane učenika često doživljava kao dosadno (Zašto ovo moramo da učimo?) i nepotrebno (Da li će mi ovo ikada trebati?). Sa druge strane i sami nastavnici odbijaju da promene svoj pristup časovima (Ova današnja deca ništa ne uče!).
Na ovaj način dobijamo začarani krug u kome su učenici nezadovoljni nastavom, a nastavnici nezadovoljni učenicima i njihovom pažnjom.
Efekti korišćenja igara u nastavi mogu stvoriti pozitivnu atmosferu u učionici i poslužiti kao dalja motivacija za rad i učenika i nastavnika.
Tokom seminara upoznaćemo vas sa brojnim primerima koje biste sa lakoćom mogli da uvrstite u svoj rad. Cilj nam je da sa ovog seminara izađete samostalno kreiranim aktivnostima koje odmah možete primeniti u učionici i koje će na zabavan način motivisati učenike, a ujedno biti u okviru nastavnog programa.
Kome je namenjen ovaj seminar?
- Svima koji nastavu posmatraju kao deo igre.
- Smatraju da je u učionici moguće učiti na zabavan način.
- Žele da razvijaju kompetencije kod učenika, ali i kod sebe.
A posebno:
- Nastavnicima u osnovnim i srednjim školama bez obzira na predmet koji predaju.
- Nastavnicima razredne nastave.
- Stručnim saradnicima.
- Koordinatorima školskih timova za KViS i razvoj međupredmetnih kompetencija.
I na kraju:
Svima onima koji se pitaju da li se možemo ili moramo igrati u učionici.
Teme:
- 21. vek i nastavnici – U ovoj temi ćemo vas uvesti u svet igara. Naučićete da razlikujete termine gejmifikacija i učenje kroz igru, ali dobiti brojne primere ovih metoda za različite predmete, kao i savete kako da u radu izbegnete najčešće greške. Posebnu pažnju ćemo posvetiti različitim listama veština 21. veka i predviđanjima za poslove budućnosti. Sve to ćemo povezati sa međupredmetnim kompetencije za kraj osnovnog i srednjeg obrazovanja, kako biste uspešno primenili igre na svom času.
- Projektna nastava kroz igre – Kada savladamo osnove preći ćemo na sledeći korak u kome ćemo pokazati kako koristiti igreza projektnu nastave. Predočićemo prednosti projektne nastave i pokazati kako da je uspešnoorganizujete u tri koraka: izazovno pitanje, rad i produkti. Obratićemo pažnju i na najčešće pomešane termine i objasniti razlike između projekta i projektne nastave. I sve to kroz primere inspirisani igrama (Teraformiranje Marsa, Nuklear INC, Wingspan, Dixit i Pandemic) zarazličite predmete i uzraste. Na kraju ove teme dobićete sopstveni scenario za projektnu nastavu.
- Potraga za blagom u obrazovanju – A najbolje smo ostavili za kraj. Pokazaćemo vam aktivnost koja je omiljena i kod učenika i kod nastavnika: potraga za blagom. Celu temu preći ćemo kroz brojne primere „potrage za blagom“ u školi i načinima organizovanja ove aktivnosti, kako u redovnoj tako i u nastavi na daljinu. Pokazaćemo vam kako da prepoznate potrebe svoje ciljne grupe, povežete zadatke sa međupredmetnim kompetencijama, koristite različite alate za šifriranje i dekodiranje, onlajn komunikaciju, QR kodove, Gugl upitnike, pretraga i obrada slika, ali i ako da pratite napredak vaših učenika kroz rubrike.
Moderatori
Mladen Šljivović
Mladen Šljivović je nastavnik fizike u Gimnaziji Zaječar. Višestruko je nagrađivan za svoj rad u oblasti edukacije: STEM discovery week, Brisel (2020. i 2017), Magija je u rukama nastavnika, Beograd (2020.), STEMahead, Brisel (2018.), Takmičenja za najbolje primere prakse karijernog vođenja, Euroguidance Srbija (prva nagrada 2019., druga nagrada 2018.). Koautor je sadržaja za onlajn kurs STEM is everywhere.
Udruženje „Živojin Mišić“ ga je 2018. proglasilo za jednog od najboljih edukatora Srbije, 2021. je bio predstavnik Srbije na takmičenju Global teacher prize. Dobitnik je Svetosavske nagrade 2022.
Autor je i dve knjige poezije.
Recenzije
Još nema komentara.