O seminaru
Bez obzira na to koliko su nastavnici iskusni u svom poslu, ocenjivanje je mahom najmanje omiljen deo nastavničkih aktivnosti i podrazumeva često preispitivanje. Upravo iz tih razloga, želeli smo da kreiramo seminar koji će pružiti jedan obuhvatan pogled na proces procenjivanja i vrednovanja postignuća, da se osvrnemo na probleme u praksi, razmotrimo raznovrsne metode ocenjivanja, podsetimo na ulogu ocenjivanja u podsticanju učenja i razvoja učenika i, nadamo se, bar malo doprinesemo da ovaj često prilično stresan zadatak nastavnika bude olakšan.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar je namenjen svim nastavnicima i stručnim saradnicima u osnovnim i srednjim školama koji žele da steknu ili obnove, preispitaju i obogate svoja dosadašanja saznanja i iskustva u pogledu procenjivanja i vrednovanja postignuća.
Teme:
- Pravne i psihološke osnove ocenjivanja. Metode praćenja i procenjivanja obrazovnih postignuća – Cilj ove teme je upoznavanje sa osnovnim pojmovima iz oblasti ocenjivanja, značenjem i funkcijom ocenjivanja, vrstama, načinom i postupkom ocenjivanja. Želja nam je da ukažemo na značaj poštovanja principa ocenjivanja, na važnost zaključne ocene i adekvatnog obaveštavanja učenika. Na interesantan način, daćemo i predloge rešenja svakodnevnih problema u nastavnoj praksi.Predstavićemo vam karakteristike, funkciju i načine primene raznovrsnih metoda ocenjivanja znanja. Bićete u prilici da, kroz nekoliko vežbi i sami procenjujete, uočavate kriterijume procene, prednosti i ograničenja nekih metoda ocenjivanja.Osim toga, razmotrićemo načine na koji neke važne psihološke odlike i procesi, kako nastavnika tako i učenika, utiču na sam proces ocenjivanja.
- Objektivnost i valjanost ocenjivanja orijentisanog na ishode i kriterijume. Kontinuitet u ocenjivanju – U okviru ove teme razmotrićemo faktore koji utiču na objektivnost procesa ocenjivanja, metrijske karakteristika ocene, značaja kriterijuma ocenjivanja i princip ocenjivanja usmerenog na ishode. Tokom teme biće prilike da vežbamo kreiranje ishoda koji će nam pomoći da preciziramo naša očekivanja od učenika.Bavićemo se postizanjem kontinuiteta i planskog pristupa proceni postignuća učenika, kao i motivacijom učenika kao jednim od najvažnijih uslova učeničkih postignuća.
Moderatori
Nataša Džaković
Nešto više od dvadeset godina rada u srednjoj školi usmerilo je ka izazovima kao što su: tehnike savetodavnog rada, metode aktivne nastave, primena savremenih tehnologija u nastavi, razvijanje podsticajne sredine za razvoj učenika kroz jačanje aktivnosti karijernog vođenja i dr.
Rad na izradi i moderaciji seminara u okviru OKC-a, omogućio joj je bolji uvid u obrazovne potrebe nastavnika i veliko zadovoljstvo zbog kontinuiranog unapređenja sopstvenih znanja i veština.
Brankica Mihajlović Ilić
Prilično bogato iskustvo u oblasti prosvete stekla kao nastavnica psihologije i građanskog vaspitanja u tri srednje stručne škole u Boru. Rad sa učenicima, a već više godina i rad u oblasti stručnog usavršavanja prosvetnih radnika i, pre svega, razmena iskustava sa koleginicima/kolegama širom Srbije i regiona, za nju predstavlja veliko zadovljstvo.
U Obrazovno kreativnom centru je od 2011. godine. Autorka je i moderatorka tri akreditovana seminara za nastavnike.
Recenzije
Još nema komentara.