O seminaru
Seminar smo kreirali kako bismo podstakli nastavnike, vaspitače i stručne saradnike da sprovode pedagoška istraživanja u obrazovno – vaspitnom radu, ali i otklonili određene predrasude koje postoje vezano za naučno-pedagoški rad na osnovu koga se on pripisuje isključivo pedagozima. Zbog individualnosti učenika, ali i drugih specifičnosti koje se odražavaju na proces obrazovanja i vaspitanja, potreba za sprovođenjem pedagoških istraživanja je evidentna i stalna. S obzirom da su nastavnici/vaspitači nosioci tog procesa, nalaze se u poziciji da imaju optimalne uslove, ali i mogućnosti za organizaciju i sprovođenje pedagoških istraživanja u ustanovi.
Kao takve prepoznao ih je i Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, koji ih stavlja u ulogu članova i/ili koordinatora stručnih timova obrazovno-vaspitne ustanove za samovrednovanje, razvojno planiranje i obezbeđivanje kvaliteta rada, ali i druge timove čiji se rad zasniva na kontinuiranim istraživanjima u oblastima njihovog delovanja.
Kroz ovaj program obuke težnja nam je da upotpunimo znanja i razvijamo veštine nastavnika, vaspitača, stručnih saradnika, ali i direktora obrazovno-vaspitnih ustanova u oblasti metodologije pedagoških istraživanja, konkretno akcionih i empirijskih istraživanja, koja se po svojoj primeni izdvajaju kao primarna u uslovima u kojima se odvija njihov rad i profesionalna praksa.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar je namenjen svima koji se bave obrazovno-vaspitnim radom, a koji je sam po sebi pun izazova i pedagoških situacija koje iziskuju stalno traganje za novim metodama i pristupima u radu.
Teme:
- Projektovanje i dimenzije pedagoških istraživanja – U ovoj temi uvešćemo vas u procese pedagoških istraživanja i u to kako da pristupite problemu koji želite da istražite.
- Izbor strategija i izrada nacrta idejnog projekta pedagoškog istrazivanja – Lekcije u ovoj temi će vam pomoći da izaberete metode, tehnike i instrumente koje ćete koristiti u svom istraživanju. Očekuju vas praktični primeri i saveti kako da ispalnirate, pripremite i sprovedete svoje istaživanje.
- Statistički metod i merenja u pedagoškim istraživanjima – Na kraju, daćemo vam smernice kako da prikupljene podatke obradite i dođete do zaključaka kroz koje ćete sprovoditi dalji profesionalni rad, praćenje i razvoj stručne prakse, ali i da ih u pisanoj formi publikujute i učinite dostupnim javnosti.
Moderatori
Marija Stošić
Pedagoški savetnik
Po završenom formalnom školovanju na Učiteljskom fakultetu, nastavila je sa stalnim stručnim razvojem kroz učešće u brojnim programima za obrazovanje i razvoj nastavnika. Samostalno je objavili brojne primere iz profesionalne prakse, a bila je i učesnik Međunarodne konferencije u Valensiji gde ju je odveo njen rad u oblasti digitalnog i onlajn učenja.
Dugogodišnji je saradnik Obrazovno-kreativnog centra Bor, putem koga realizuje akreditovane obuke za nastavnike, vaspitače i stručne saradnike iz Srbije i Crne Gore, a od skora i saradnik Filozofskog fakulteta u Beogradu, odsek za pedagogiju, preko čijeg centra je dobila akreditaciju za još dva programa stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika.
Ističući značaj uključivanja nastavnika/vaspitača u reforme obrazovanja i vaspitanja, kao portparol Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije govorila je na brojnim naučnim i stručnim skupovima, a njena razmatranja nalaze se zapisana i publikovana su u knjizi „Reforma gimnazija ili „Bolećiva praznina“ uz dr Olgu Četverikovu i druge autore.
Autor je nekoliko objavljenih priručnika za nastavnike, saradnik ZUOV-a i Instituta za moderno obrazovanje, nosilac brojnih nagrada i priznanja, od kojih posebno izdvaja priznanje za stručnost i primenu inovacija u nastavi dela kompanije Mikrosoft (Microsoft Education), ali ono što ističe kao posebnu vrednost svoga rada su rezultati njenih učenika.
Recenzije
Još nema komentara.