O seminaru
Nekoliko godina unazad sve se više uočava potreba da se planiraju ciljevi, a ne lekcije i da se u planiranju usmerimo na aktivnosti učenika. Mišljenja smo da edukaciju nastavnika treba zasnivati na savremenim saznanjima o procesu učenja i nastave i unapređivanju didaktičkih veština i otud ideja da kreiramo ovakav seminar i razmotrimo drugačiji pristup planiranju nastave u odnosu na izradu tradicionalne, klasične pripreme za čas. Ishodi učenja su ono što nastavnika jasno usmerava ka izboru adekvatnih aktivnosti i savremenih metoda rada sa ciljem da se kognitivne operacije učenika angažuju u procesu učenja na samom času i stoga je važno da pripremanje nastave bude vođeno time.
Seminar omogućava upoznavanje nastavnika sa ishodima, na način koji će im olakšati rad sa novim nastavnim programima. Pored osavremenjenih sadržaja vezanih za realizacjiu nastavnog procesa, na seminaru smo dali puno primera iz prakse da bismo omogućili izbor i realizaciju adekvatnih učeničkih aktivnosti na času, kojima se postižu planirani ishodi. Cilj seminara je da omogući efikasno planiranje rada koje ne oduzima mnogo vremena nastavniku već mu pomaže da se usmeri na rad sa učenicima.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar je namenjen svim nastavnicima i stručnim saradnicima u osnovnim i srednjim školama koji žele da steknu ili obnove, preispitaju i obogate saznanja o kreiranju pripreme za čas koja je usmerena na ishode nastave i učenja.
Teme:
- Nove uloge nastavnika i učenika u inovativnim modelima nastave zasnovanim na ishodima učenja – U okviru ove teme razmotrićemo karakteristike inovativnih modela nastave koji podrazumevaju nešto drugačije uloge nastavnika i učenika – nastavnici su kreatori nastavnih situacija, a učenici aktivni konstruktori sopstvenog znanja. Pozabavićemo se i formulisanjem ishoda učenja uz pomoć taksonomija obrazovno-vaspitnih ciljeva, kao i standardima kvaliteta obrazovnog procesa i vrednovanje ishoda.
- Od kognitivnih zahteva sadržaja do aktivnosti učenika, u scenariju časa usmerenom na ishode učenja – Cilj ove teme je da zajedno razmotrimo meru kognitivnog angažovanja učenika odgovarajućim aktivnostima na času, u odnosu na date ishode. Koristeći taksonomije i standarde kvaliteta nastavnog procesa, naučićemo da operacionalizujemo ishode u aktivnosti učenja, na času. Obratićemo pažnju i na faze pripremanja nastavnika za inovativni čas i baviti se izradom scenarija časa prema ishodima.
Moderatori
Nataša Džaković
Nešto više od dvadeset godina rada u srednjoj školi usmerilo je ka izazovima kao što su: tehnike savetodavnog rada, metode aktivne nastave, primena savremenih tehnologija u nastavi, razvijanje podsticajne sredine za razvoj učenika kroz jačanje aktivnosti karijernog vođenja i dr.
Rad na izradi i moderaciji seminara u okviru OKC-a, omogućio joj je bolji uvid u obrazovne potrebe nastavnika i veliko zadovoljstvo zbog kontiinuiranog unapređenja sopstvenih znanja i veština.
Brankica Mihajlović Ilić
Prilično bogato iskustvo u oblasti prosvete stekla kao nastavnica psihologije i građanskog vaspitanja u tri srednje stručne škole u Boru. Rad sa učenicima, a već više godina i rad u oblasti stručnog usavršavanja prosvetnih radnika i, pre svega, razmena iskustava sa koleginicima/kolegama širom Srbije i regiona, za nju predstavlja veliko zadovljstvo.
U Obrazovno kreativnom centru je od 2011. godine. Autorka je i moderatorka tri akreditovana seminara za nastavnike.
Recenzije
Još nema komentara.