O seminaru
Formativno ocenjivanje predstavlja sastavni deo procesa ocenjivanja, ali je često teško izvodljivo zbog velikog broja učenika u odeljenju. Nakon ovog seminara, primenom brojnih metoda, ali i veb-alata, nastavnici će imati brz i jednostavan uvid u stepen znanja i razumevanja određenog sadržaja ili teme.
Na osnovu dobijenih povratnih informacija koje se automatski beleže u elektronsku evidenciju, nastavnik će moći bolje da planira nastavu i na taj način pomogne svojim učenicima da napreduju, ali i da sami steknu uvid u svoje napredovanje.
Opšti cilj seminara je jačanje kompetencija u oblasti ocenjivanja kroz podizanje svesti o značaju formativne ocene kojom se može uticati na nadograđivanje znanja učenika i lakše davanje povratnih informacija.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar Veb-alatima do formativne ocene namenjen je svima koji žele da unaprede znanja i veštine na polju formativnog ocenjivanja sa ciljem da vrednovanje učeničkih postignuća učine efikasnijim, lakšim i svrsishodnijim.
Nastavnicima razredne nastave – koji žele da kroz jednostavne aktivnosti prate postignuća učenika i šalju pravovremeno informacije o njihovom napretku.
Nastavnicima predmetne nastave – koji žele da i svoje učenike uključe u praćenje i planiranje sopstvenog napretka, a na osnovu povratne informacije nastavnika.
Stručnim saradnicima – koji žele da dođu do praktičnih ideja koje će, kroz savetodavni rad, preneti svojim kolegama unapređujući njihovu veštinu ocenjivanja.
Teme:
- Formativno ocenjivanje-izbor ili obaveza – Tokom prve teme, koja traje tri dana, podsetićemo se pravne regulative koja se tiče ocenjivanja, ukazati na značaj kontinuiranog praćenja napretka postignuća učenika koje se oslanja na godišnji, mesečni i dnevni plan ocenjivanja. Takođe, podsetićemo se šta podrazumeva formativno, a šta sumativno ocenjivanje, uočiti suštinsku razliku među pomenutim načinima ocenjivanja i saznati u kojim situacijama se primenjuju. Prva tema sadrži brojne interaktivne sadžaje i praktične primere koji doprinose lakšem razumevanju predstavljenog sadržaja i njegovu primenu u nastavnoj praksi.
- Metode formativnog ocenjivanja – Sa sadržajem teme Metode ocenjivanja upoznaćete se poslednja četiri dana prve sedmice. U okviru ove teme predstavljene su brojne metode koje možete koristiti u nastavnoj praksi kako biste na što efikasniji način dobili povratne informacije o postignućima svojih učenika, kao i o dostignutim ishodima. Objašnjenje svake metode je propraćeno primerima iz učionice, kao i priloženim gotovim formularima koje možete odmah da primenite u radu sa svojim učenicima.
- Formativno ocenjivanje pomoću veb-alata i način vođenja pedagoške dokumentacije – Tokom druge sedmice seminara biće reči o veb-alatima koji se mogu iskoristiti u svrhu formativnog ocenjivanja sa akcentom na funkconalnost veb-alata Plickers. Takođe, u okviru ove teme podsetićemo se značaja vođenja pedagoške evidencije i ukazati na moguće načine njenog vođenja (analognog i digitalnog). Pored primera analogne pedagoške sveske u ovom delu smo pripremili i detaljna uputstva za korišćenje veb-alata Class Dojo koji omogućava brzo i efikasno vođenje evidencije o postignućima i napretku učenika. Za one koji žele da znaju više o primeni veb-alata, u oviru teme smo pripremili ideje za primenu još dva alata koji se mogu koristiti u svakodnevnom radu u cilju formiranja kako sumativne tako i formativne ocene.
Moderatori
Vesna Tutunović
Nastavnik engleskog jezika u Osnovnoj školi ,,Ivo Andrić” u Beogradu. Deo OKC tima postala je 2018. godine sa svojim prvim akreditovanim seminarom za nastavnike engleskog jezika. Autor je udžbenika za engleski jezik za osnovnu školu, predavač na nekoliko konferencija u zemlji i inostranstvu, učesnik brojnih međunarodnih projekata, voditelj vebinara za nastavnike engleskog jezika.
„Čovek se uči dok je živ” njena je parola i zato se raduje svakom novom znanju, veštini i iskustvu koji menjaju predstavu o sopstvenim sposobnostima. Prenošenja znanja i iskustva kolegama kroz seminare jedan je od velikih izazova.
Tanja Plazinić
Nastavnik geografije zaposlena u gimnaziji „Patrijarh Pavle“ u Beogradu. Autor je i urednik bloga „Geografija za tebe“. Posetilac je i predavač na konferencijama i stručnim skupovima u cilju razmene iskustava i sticanju novih saznanja i njihovoj implementaciji u pedagoškoj praksi.
Dobitnica nagrade na četiri konkursa namenjenih prosvetnim radnicima za uspešno izvođenje časova primenom IKT-a. Autor udžbenika iz geografije za 5, 6, 7. i 8. razred osnovne škole, kao i metodičkih priručnika za nastavnike. Bila je predavač za učenike 6. i 7. razreda u okviru projekta „Moja škola“ u realizaciji MPNTR, školske 2019/20 i 2020/21. Od 2020. godine je član OKC tima.
Recenzije
Još nema komentara.