O seminaru
Seminar je nastao iz potrebe poboljšanja odnosa između učenika i odnosa učenika i nastavnika u odeljenju, kao i pružanja efikasnije pomoći učenicima u učenju. U svakodnevnom radu nastavnici imaju iskustvo i/ili nailaze na informacije o raznim problemima u ponašanju učenika svih uzrasta, o sve češćem nasilju i slabijim rezultatima u učenju. Ideja nam je da putem ovog seminara ukažemo na značaj časova odeljenjskog starešine i odeljenjske zajednice u rešavanju navedenih problema i uopšte u procesu obrazovanja i vaspitanja učenika.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar “Vodič za čas odeljenjskog starešine” je namenjen svim nastavnicima i stručnim saradnicima u osnovnim i srednjim školama koji učestvuju u procesu obrazovanja i vaspitanja učenika i vrednovanja njihovog znanja kako bi razvili ili osnažili kompetencije za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika.
Teme:
- Smernice i preduslovi za uspešan rad odeljenjskog starešine – U prvoj nedelji seminara podsetićete se i/ili upoznati sa pravnom regulativom važnom za rad odeljenjskog starešine, ali i sa nepisanim pravilima koja se javljaju u radu. Sagledaćemo tipove “moći” na kojima odeljenjski starešina može zasnovati svoj autoritet i razmotriti faktore koji utiču na klimu u odeljenju. Biće vam predstavljena i tehnika za tzv. snimanje odnosa u grupi, a sve to na interaktivan način i uz puno primera iz svakodnevne prakse.
- Najčešći problemi u odeljenju – problemi u učenju i ponašanju – Druga tema podrazumeva upoznavanje sa faktorima i tehnikama uspešnog učenja i pojašnjavanje koncepta smislenog učenja i njegovog značaja. Osim toga, u ovoj temi se bavimo i razmatranjem problema izostajanja učenika i nediscipline na času, a upoznaćemo se i sa uzrocima i mehanizmima nasilnog ponašanja. Zahvaljujući sadržajima iz ove teme, bolje ćete razumeti kako možete da utičete na unapeđenje efikasnosti načina učenja i poboljšanje uspeha učenika, kao i poboljšanje atmosfere u odeljenju na način da pogoduje moralnom i socijalnom razvoju učenika.
- Analiza pedagoških situacija i razmatranje predloga rešenja – U okviru ove poslednje teme bavićemo se pre svega primenom svega što tokom seminara budemo naučili, prvenstveno kroz analizu različitih primera pedagoških problemskih situacija u odeljenju i razmatranje predloga rešenja. Ovde vas očekuje i izrada završnog rada u vidu idejnog rešenja za ČOS u vezi sa određenom problemskom situacijom.
Moderatori
Sonja Stamenković
Sonja je moderator u Obrazovno kreativnom centru od 2012. godine. Koautor je seminara Vodič za izradu testova znanja, Kreiranje i upotreba elektronskih testova i Vodič za čas odeljenjskog starešine. Nastavnik je stručnih predmeta u Ekonomsko-trgovinskoj školi u Boru i pobornik celoživotnog učenja. Autor je i priručnika “Vodič za rad u virtuelnom preduzeću – 155 pitanja i odgovora”.
Odgovorna i temeljna i pre svega, mama.
Elena Spasić Mitranović
Elena je nastavnik stručnih predmeta u srednjoj stručnoj školi u Boru od 2004. godine. Tokom godina je bila učesnik različitih radnih grupa i projekata tokom kojih je usavršavala svoje stručno znanje, ali i svoj pedagoško-vaspitni rad.
Elena je u Obrazovno kreativnom centru je od 2012. godine. Koautor je i moderator pet akreditovanih seminara, a u OKC-u radi i na poslovima instrukcionog dizajna drugih seminara.
Brankica Mihajlović Ilić
Prilično bogato iskustvo u oblasti prosvete stekla kao nastavnica psihologije i građanskog vaspitanja u tri srednje stručne škole u Boru. Rad sa učenicima, a već više godina i rad u oblasti stručnog usavršavanja prosvetnih radnika i, pre svega, razmena iskustava sa koleginicima/kolegama širom Srbije i regiona, za nju predstavlja veliko zadovljstvo.
U Obrazovno kreativnom centru je od 2012. godine. Autorka je i moderatorka tri akreditovana seminara za nastavnike.
Recenzije
Još nema komentara.