O seminaru
Dobra komunikacija podrazumeva zauzimanje za sebe ne ugrožavajući prava druge osobe. To je centralna tema ovog seminara, obrađuje se usvajanjem i primenom asertivnih tehnika. Ideja za seminar je nastala iz prepoznavanja potrebe za komunikacijskim veštinama koje su neophodne u svakodnevnom radu sa decom i učenicima.
Sve što mi je trebalo, a nisam pronašla na jednom mestu, prikupljala sam: izučavajući literaturu, pohađajući tematske obuke i treninge da bih na kraju sistematizovala i formirala čvrstu osnovu koja čini polaznu bazu za nadgradnju i razvoj drugih psihosocijalnih veština.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar Osnove dobre komunikacije namenjen je onima koji žele da unaprede komunikacijske veštine i grade saradničku klimu u kolektivu. Nastavnicima, stručnim saradnicima i vaspitačima, znanja stečena na seminaru pomoći će da: adekvatno i na vreme reaguju, da se zauzimaju za sebe štiteći svoja prava ne ugrožavajući prava drugih
Teme:
-
- Modeli ponašanja u komunikaciji – U ovoj temi krećemo od uvoda u osnovne pojmove o komunikaciji: definicija, funkcija, svrha.
Zatim, prelazimo na tok komunikacijskog procesa i ulogu šumova.
Zatim radimo na upoznavanju stilova komunikacije: njihovih karakteristika i razlika stilova u načinu reagovanja na impulse iz spoljašnje sredine.
- Tehnike uspešne komunikacije – U drugoj temi učimo tehnike potrebne za nenasilan govor i njihovu primenu u svakodnevnom ophođenju.
- Uvežbavanje veština slušanja, tehnika aktivnog slušanja, plasiranja Ja-poruke, vođenje razgovora tehnikom postavljanja pitanja i razvoj Ja-govora.
- Veštine i tehnike potrebne za asertivno ophođenje. Značaj pružanja empatije, veštine slušanja koje su uslov za razvoj aktivnog slušanja te posledično postizanje razumevanja, poverenja i saradnje.
- Nenasilan govor – kruna asertivnosti – Primenjujemo nenasilan govor i podstičemo saradnju u maniru asertivnog modela ponašanja
Poslednju temu zaokružujemo usvajanjem osnovnih asertivnih tehnika i taktičkom komunikacijom uz primenu svih tehnika koje smo naučili.
Zatvaramo krug, razvili smo čvrst stav usvojivši ideju i osnove za adekvatno reagovanje na impulse iz spoljašnje sredine, stekavši time snagu vršenja uticaja na raspoloženje u našem okruženju i podsticaj saradništva. Ponavljamo i vežbamo naučeno.
- Modeli ponašanja u komunikaciji – U ovoj temi krećemo od uvoda u osnovne pojmove o komunikaciji: definicija, funkcija, svrha.
Moderatori
Ranka Hrvaćanin
Ranka Hrvaćanin je fotograf, zaposlena u Školi za dizajn u Beogradu. Od 2019. sarađuje sa Obrazovno kreativnim centrom kao autor i moderator seminara Osnove dobre komunikacije.
Funkcija fotografije je identična sa funkcijom komunikacije, tako da je bilo prirodno da se Ranka razvija šireći interesovanja i znanja u oblasti komunikacije.
U Školi je koordinator Tima za razvijanje sposobnosti za rešavanje problema, komunikaciju i timski rad.
Pored pedagoškog rada održala je desetine radionica, predavanja i obuka iz oblasti komunikacije udruženjima i preduzetnicima. U periodu jul-avgust 2022. bila je angažovana kao savetnik za informisanje i edukaciju na projektima asocijacije Koncepti za život.
Recenzije
Još nema komentara.