O seminaru
Seminar je nastao u želji da nastavnicima približimo matematičke zadatke koji se zadaju na međunarodnim istraživanjima koja se realizuju u Srbiji. Da pojasnimo šta ona mogu da pokažu nama i zašto su važna. Godinama ih pratimo i evo šta su poslednje informacije:
PISA testiranje iz 2018. je pokazalo da više od trećine učenika u Srbiji, ne doseže osnovni nivo postignuća iz matematike, niti osnovni nivo pismenosti uopšte. Smatra se da će ovi učenici imati teškoće da odgovore na izazove s kojima će se susresti u nastavku školovanja, pri zapošljavanju, profesionalnom napredovanju i snalaženju u savremenom svetu. Više od 80% učenika iz trogodišnjih stručnih škola ne dostiže osnovni nivo pismenosti.
U istraživanju TIMSS 2019 od ukupnog broja testiranih učenika četvrtog razreda u Srbiji, 11% njih ne uspeva da reši zadatke koji zahtevaju najniži nivo matematičkih kompetencija.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar je namenjen nastavnicima razredne nastave kao i nastavnicima matematike u:
- osnovnim školama,
- gimnazijama,
- srednjim stručnim školama,
- srednjim umetničkim školama i
- školama za obrazovanje odraslih.
Teme:
-
- PISA i TIMSS testiranje – Kako i naziv teme kaže, bavićemo se PISA i TIMSS testiranjem: šta se njima ispituje, po čemu se ističu, koje su razlike među njima. Tema sadrži i primere zadataka iz oba testiranja.
- Šta drugi uče iz matematike? – Videćemo šta drugi (oni koji na PISA/TIMSS testiranju pokazuju odlične rezultate) uče iz matematike i uporedićemo sa našim planom nastave i učenja.
- Kognitivni nivoi i matematičke kompetencije kao osnov za kreiranje zadataka – Upoznaćete se sa rezultatima PISA/TIMSS istraživanja u Srbiji.
Uporedićemo zadatke u školskoj literaturi sa PISA/TIMSS zadacima.
Naučićete karakteristike PISA/TIMSS zadataka i na osnovu lekcija, primera i datih uputstava, sastavljaćete matematičke zadatke koji treba da pokrivaju razne nivoe PISA ili TIMSS testiranja.
Moderatori
Vladimir Marinkov
Osnovne studije je završio na Prirodno matematičkom fakultetu u Novom Sadu na Departmanu za matematiku i informatiku, smer Diplomirani matematičar-profesor matematike. Nakon toga je, na istom fakultetu, završio specijalističke studije metodike nastave matematike. Živi u Novom Sadu, zaposlen u Ekonomsko-trgovinskoj školi „Vuk Karadžić“ u Staroj Pazovi. Trenutno je na poziciji direktora škole.
Od 2013. godine postaje i deo OKC tima, kao koautor i moderator online seminara.
Dragana Ćurčić
Nastavnica matematike u Ekonomsko-trgovinskoj školi u Bečeju.
Od 2003. godine aktivno je učestvovala u dva projekta reforme srednjeg stručnog obrazovanja u Srbiji (GIZ i CARDS 2). U okviru ovih projekata obučavala se, između ostalog, u oblasti aktivno orijentisane nastave. Stečeno znanje i iskustvo u formalnom vidu prenosi koleginicama i kolegama od 2005. godine, kao koautor i realizator više akreditovanih programa.
Učestvovala je u osnivanju dva udruženja nastavnika: ‚‚Dositej‚‚ i ‚‚Obrazovni impuls‚‚.
U OKC timu je od 2013.godine.
Recenzije
Još nema komentara.