O seminaru
Namera seminara je da vrati na scenu vaspitnu ulogu škole – ne kao skup krutih pravila čije se poštovanje izražava ocenom iz vladanja, već kao niz ideja i postupaka čijom se primenom podstiče razvoj učenika (a i nastavnika) u pozitivnom smeru.
Jedan od načina da vaspitno delujemo u okviru školskog sistema jesu i vannastavne aktivnosti. Baveći se ovim aktivnostima:
- razvijamo pozitivnu sliku o sebi,
- postajemo kreativniji,
- ispoljavamo i usavršavamo svoje sklonosti i sposobnosti,
- učimo nove veštine,
- učimo da sarađujemo sa drugima,
- razvijamo empatiju,
- doživljavamo uspeh,
- učimo kako da podnesemo neuspeh.
Teorijski deo seminara se bavi pojmom, vrstama i zakonskom podlogom za izvođenje vannastavnih aktivnosti. Takođe se razmatra i ko može biti učesnik ovih aktivnosti i kako da dobijemo podršku za njihovu realizaciju.
U praktičnom delu seminara, kroz primere i zadatke, pratimo sledeću šemu: izbor, planiranje, realizacija, promocija, praćenje toka i procena efekata vannastavnih aktivnosti.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar Vannastavne aktivnosti u funkciji jačanja vaspitne uloge škole namenjen je svima koji podržavaju celovit razvoj ličnosti učenika, kako kroz redovnu nastavu, tako i kroz raznovrsne vannastavne sadržaje.
Teme:
- Uvodni pojmovi i planiranje vannastavnih aktivnosti – U ovoj temi, razmatramo sledeća pitanja: Zbog čega su važne vannastavne aktivnosti i koje su njihove odlike? Da li je zakon skup ograničenja ili može biti podrška obrazovno-vaspitnom procesu? Na koji način vannastavnim aktivnostima razvijamo međupredmetne kompetencije? Kako birati i osmišljavati vannastavne sadržaje? Kroz zadatke i detaljno urađene primere, bavićemo se i planiranjem aktivnosti koje smo odabrali za realizaciju.
- Učesnici i podrška realizaciji vannastavnih aktivnosti – Pažnju posvećujemo sledećim pitanjima: Na koji način učešće u vannastavnim aktivnostima doprinosi razvoju ličnosti učenika? Koju ulogu u realizaciji ovih aktivnosti imaju nastavnici i ostali zaposleni u školi? Kako da, putem vannastavnih aktivnosti, uključimo roditelje u život i rad škole? Zbog čega je bitna saradnja sa lokalnom zajednicom? I ova tema obogaćena je konkretnim primerima, s tim što je naglasak stavljen na učesnike i njihove uloge u realizaciji posmatranih vannastavnih sadržaja.
- Promocija, praćenje i procena efekata vannastavnih aktivnosti – Promocija konkretne aktivnosti važna je:
- pre početka – da bi dobili podršku,
- tokom realizacije – da bi održali motivaciju,
- po završetku – da bi predstavili rezultate.
Praćenjem toka neke aktivnosti dobijamo informacije potrebne za evaluaciju i buduće planiranje. Navedenim pitanjima, bavićemo se manje teorijski, a više kroz zadatke i primere iz prakse.
Moderatori
Tanja Jovičić
Tanja je profesor matematike i računarstva, zaposlena u Srednjoj školi u Krupnju. Osim nastavom, u okviru više projekata, bavila se i mentorskom podrškom učenicima romske nacionalnosti. Sa OKC-om sarađuje od 2021. godine.
Recenzije
Još nema komentara.