OKCknjizara_sertifikat1

Neakreditovani seminar

OKCknjizara_score1

Broj bodova: 32

OKC_knjižara_novac1

Cena u valutama:

CG:  28 €

BiH:  50 KM

SRB:  3000 RSD

3.000,00 RSD

O seminaru

Namera seminara je da vrati na scenu vaspitnu ulogu škole – ne kao skup krutih pravila čije se poštovanje izražava ocenom iz vladanja, već kao niz ideja i postupaka čijom se primenom podstiče razvoj učenika (a i nastavnika) u pozitivnom smeru.

Jedan od načina da vaspitno delujemo u okviru školskog sistema jesu i vannastavne aktivnosti. Baveći se ovim aktivnostima:

  • razvijamo pozitivnu sliku o sebi,
  • postajemo kreativniji,
  • ispoljavamo i usavršavamo svoje sklonosti i sposobnosti,
  • učimo nove veštine,
  • učimo da sarađujemo sa drugima,
  • razvijamo empatiju,
  • doživljavamo uspeh,
  • učimo kako da podnesemo neuspeh.

Teorijski deo seminara se bavi pojmom, vrstama i zakonskom podlogom za izvođenje vannastavnih aktivnosti. Takođe se razmatra i ko može biti učesnik ovih aktivnosti i kako da dobijemo podršku za njihovu realizaciju.

U praktičnom delu seminara, kroz primere i zadatke, pratimo sledeću šemu: izbor, planiranje, realizacija, promocija, praćenje toka i procena efekata vannastavnih aktivnosti.

Kome je namenjen ovaj seminar?

Seminar Vannastavne aktivnosti u funkciji jačanja vaspitne uloge škole namenjen je svima koji podržavaju celovit razvoj ličnosti učenika, kako kroz redovnu nastavu, tako i kroz raznovrsne vannastavne sadržaje.

Teme:

  1. Uvodni pojmovi i planiranje vannastavnih aktivnosti U ovoj temi, razmatramo sledeća pitanja: Zbog čega su važne vannastavne aktivnosti i koje su njihove odlike? Da li je zakon skup ograničenja ili može biti podrška obrazovno-vaspitnom procesu? Na koji način vannastavnim aktivnostima razvijamo međupredmetne kompetencije? Kako birati i osmišljavati vannastavne sadržaje? Kroz zadatke i detaljno urađene primere, bavićemo se i planiranjem aktivnosti koje smo odabrali za realizaciju.
  2. Učesnici i podrška realizaciji vannastavnih aktivnosti Pažnju posvećujemo sledećim pitanjima: Na koji način učešće u vannastavnim aktivnostima doprinosi razvoju ličnosti učenika? Koju ulogu u realizaciji ovih aktivnosti imaju nastavnici i ostali zaposleni u školi? Kako da, putem vannastavnih aktivnosti, uključimo roditelje u život i rad škole? Zbog čega je bitna saradnja sa lokalnom zajednicom? I ova tema obogaćena je konkretnim primerima, s tim što je naglasak stavljen na učesnike i njihove uloge u realizaciji posmatranih vannastavnih sadržaja.
  3. Promocija, praćenje i procena efekata vannastavnih aktivnosti Promocija konkretne aktivnosti važna je:
    • pre početka – da bi dobili podršku,
    • tokom realizacije – da bi održali motivaciju,
    • po završetku – da bi predstavili rezultate.

Praćenjem toka neke aktivnosti dobijamo informacije potrebne za evaluaciju i buduće planiranje. Navedenim pitanjima, bavićemo se manje teorijski, a više kroz zadatke i primere iz prakse.

Moderatori

Tanja Jovičić_1

Tanja Jovičić

Tanja je profesor matematike i računarstva, zaposlena u Srednjoj školi u Krupnju. Osim nastavom, u okviru više projekata, bavila se i mentorskom podrškom učenicima romske nacionalnosti. Sa OKC-om sarađuje od 2021. godine.

Više_o_seminaru

Recenzije

Još nema komentara.

Budite prvi koji će napisati recenziju za „Seminar: Vannastavne aktivnosti u funkciji jačanja vaspitne uloge škole“

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *