O seminaru
Seminar je nastao na osnovu sagledane potrebe nastavnike da kroz svoj rad aktivno koristi digitalne medije u procese učenja. Iako se sa stanovišta razvojne psihologije karaktiristike učenika u procesu učenja, nisu značajno promenile pod uticajem stalnog društvenog razvoja, ono što se značajno promenilo je taj „interfejs“ putem koga se omogućava proces učenja. I kako bismo obezbedili taj kvalitetan „interfejs“ i odgovorili potrebama današnjeg učenika, pripadnika generacije „zumera“, neophodno je stalno stručno usvršavamo. Nastavnici, vaspitači i stručni saradnici poseduju već značajna znanja u oblasti didaktike i metodologije rada, a ono što im nedostaje je razumevanje i poznavanje računarskih softvera, kreiranih ili prilagođenih za primenu u nastavnom procesu.
Ideja ovog seminara jeste da se nastavnicima, vaspitačima i stručnim saradnicima približe mogućnosti određenih računarskih softvera i da se osposobe za njihovo korišćenje u izradi digitalnih nastavnih materijala.
Uvođenje digitalnih priča u proces učenja nije novina, iako se u novije vreme značajnije govori i razmatra uticaj metode „pričanja priča“ na pobuđivanje pažnje i percepciju ciljne grupe kojoj se obraćamo. U tradicionalnoj nastavi, nastavnici su pribegavali tehnici verbalnog pričanja nastavnog sadržaja u formi narativnih priča, uz eventualne ilustracije iz skromno opremljenih medijateka. Danas, zahvaljujući brojnim računarskim softverima, ali i internetu, moguće dizajnirati i projektovati digitalne priče, na mnogo jednostavniji, ali i kvalitetniji način, tako da one pobuđuju značajnije angažovanje svih čula, a mogu obezbediti i interaktivnost.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Seminar je namenjen svima koji se bave obrazovanjem i vaspitanjem mladih, ali i onima koji žele da razvijaju svoje veštine u prezentovanju ličnih sadržaja s primenom IKT-a.
Teme:
-
- Digitalne priče i bajke u nastavnom procesu – Kroz prvu temu sagledaćemo prednosti, mogućnosti i opravdanost primene digitalnih priča u procesu učenja, ali i dati brojne primere njihove primene u realizaciji različitih nastavnih predmeta. U ovoj temi upoznaćemo sa fazama u njihovoj izradi i procesima koji se odvijaju unutar njih.
- Izrada audio i vizualnih elemenata – U drugoj temi na seminaru upoznaćemo se sa dva računarska programa, pomoću kojih ćemo kreirati audivne i vizualne elemente digitalnih priča i osposobiti za njihovo čuvanje i projekciju kao nezavisnih elemenata. Iako danas postoje brojni računarski softveri za snimanje audivnih sadržaja, posebnost softvera koji ćemo na seminaru koristiti je u njegovim alatima koji nam omogućavaju značajno editovanje snimljenog zvuka (skraćivanje, umnožavanje, uklanjanje pozadinske buke i drugo).Softver koji ćemo koristiti za izradu vizualnih elemenata ima rasprostranjenu upotrebu među korisnicima, zbog svih njegovih mogućnosti u pogledu obezbeđivanja kvaliteta prezentovanja različitih sadržaja.
- Montaža i uređivanje video materijala – U trećoj temi upoznaćemo sa radom u još jednom računarskom softveru, pomoću koga ćemo objediniti kreirane auditivne i vizualne elemente digitalne price u video format. Posebnost ovog programa, je takođe u njegovim alatima za editovanje snimljenih materijala (skraćivanje, isecanje suvišnih delova/kadrova, umnožavnje i dodavanje kadrova, manipulacija zvukom u smislu uvođenja zamene za kompletan ili deo postojećeg audio sadržaja, dodavanje teksta, podnaslova i drugo).
- Konkretizacija sadržaja programa obuke – U ovoj temi očekuje nas sagledavanje mogućnosti deljenja kreiranih materijala sa učenicima u uslovima onlajn učenja. Takođe, ova tema biće posvećena i analizi i vrednovanju kvaliteta digitalnih materijala za primenu u nastavnom procesu.
Moderatori
Marija Stošić
Pedagoški savetnik
Po završenom formalnom školovanju na Učiteljskom fakultetu, nastavila je sa stalnim stručnim razvojem kroz učešće u brojnim programima za obrazovanje i razvoj nastavnika. Samostalno je objavili brojne primere iz profesionalne prakse, a bila je i učesnik Međunarodne konferencije u Valensiji gde ju je odveo njen rad u oblasti digitalnog i onlajn učenja.
Dugogodišnji je saradnik Obrazovno-kreativnog centra Bor, putem koga realizuje akreditovane obuke za nastavnike, vaspitače i stručne saradnike iz Srbije i Crne Gore, a od skora i saradnik Filozofskog fakulteta u Beogradu, odsek za pedagogiju, preko čijeg centra je dobila akreditaciju za još dva programa stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika.
Ističući značaj uključivanja nastavnika/vaspitača u reforme obrazovanja i vaspitanja, kao portparol Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije govorila je na brojnim naučnim i stručnim skupovima, a njena razmatranja nalaze se zapisana i publikovana su u knjizi „Reforma gimnazija ili „Bolećiva praznina“ uz dr Olgu Četverikovu i druge autore.
Autor je nekoliko objavljenih priručnika za nastavnike, saradnik ZUOV-a i Instituta za moderno obrazovanje, nosilac brojnih nagrada i priznanja, od kojih posebno izdvaja priznanje za stručnost i primenu inovacija u nastavi dela kompanije Mikrosoft (Microsoft Education), ali ono što ističe kao posebnu vrednost svoga rada su rezultati njenih učenika.
Recenzije
Još nema komentara.