O seminaru
Učenici će uz jednostavne eksperimente lakše naučiti gradivo. Iako većina nas smatra da se već dovoljno angažuje za svoje učenike, verujte da nije tako. Uvek postoje novi načini za realizaciju časova u kojima su učenici maksimalno angažovani. Prosvetni radnici žele da im čas bude zanimljiv, ispunjen a učenici zadovoljni. Pohađanjem ovog seminara, vaše želje će biti ostvarene jer će zadovoljstvo biti obostrano – nastavnika zbog dinamičnog časa a učenika zbog eksperimentalnog rada i njihovog doprinosa da čas bude u potpunosti realizovan.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Ovaj seminar je namenjen:
- Učiteljima.
- Nastavnicima hemije, biologije i fizike.
- Roditeljima koji žele da putem eksperimenta objasne brojne prirodne pojave svojoj deci u kućnim uslovima.
- Kao i svim ljubiteljima prirodnih nauka i eksperimentisanja.
Ideje za realizaciju časova su uvek dobrodošle a naročito ukoliko sadrže dosta zanimljivih eksperimenata koje izvode učenici.
Teme:
-
- Značaj eksperimenta u nastavi – Upoznavanje učesnika sa istorijom prirodnih nauka, definicijom, podelom i značajem eksperimenata u vaspitno-obrazovnom procesu, koji se mogu izvoditi u školama nakon dobro organizovane pripreme nastavnika. Logički sređeno gradivo i besprekorno izvedeni ogledi će kod učenika formirati naučni pogled na svet. Na kraju ove teme bićete u stanju da pronađete način za eksperimentalni rad sa učenicima, izaberete eksperimente, prevaziđete prisutne probleme i nedostatak opreme za realizaciju časova. Osim svega navedenog, naučićete dosta korisnih predloga i saveta o bezbednosti učenika pri eksperimentalnom radu.
- Faze eksperimenta u nastavi – Pojasnićemo kako se organizuje eksperimentalni rad u nastavi od pripreme do evaluacije.Važno je da svaki segment časa bude dobro organizovan i pripremljen, bez improvizacije. Realizacija časa će biti uspešna ako je priprema bila dobra. Rezultate i njihovo analiziranje dobijamo nakon realizovanja časa. Poželjno je da svaki nastavnik odvoji nekoliko minuta na kraju časa za njegovu evaluaciju u cilju zadržavanja dobrih metoda rada (ako su učenici zadovoljni) i korigovanja pojedinih etapa časa (ukoliko dođe do poteškoća u realizaciji).
- Didaktika eksperimenta u nastavi i scenario za čas sa eksperimentom – Detaljno ćemo objasniti učesnicima na koji način se eksperiment ili demonstracioni ogled kao metoda, može koristiti u različitim fazama časa ( u uvodnom, glavnom, završnom delu časa ili u okviru domaćeg zadatka). Osim toga, upoznaćemo vas i sa veb alatima koji se koriste u prirodnim naukama za predstavljanje struktura jedinjenja ili simulaciju raznih procesa iz prirode. Objasnićemo učesnicima kako se izrađuje scenario za čas sa konkretnim primerom scenarija za čas sa eksperimentom iz hemije, biologije, fizike i sveta oko nas.
Moderatori
Vesna Božilović
Nakon završene stručne prakse i rada u „Elektrotehničkom Insitutu Nikola Tesla“ u Beogradu, odlučuje se za rad u prosveti. Već 5 godine radi kao profesor hemije, poznavanja robe i poznavanja preparata. Svaki trenutak koristi za organizovanje projektne nastave kako bi mladi ljudi samostalno istraživali i prikupljali podatke za rešavanje zadatog problema, uključujući i eksperimentalni rad.
Uvek spremna za rad sa decom, saradnik u Regionalnom Inovacionom Startap centru u Malom Zvorniku, organizator i učesnik Noći istraživača, sekcije prirodnih nauka i predsednik stručnog veća hemije i biologije u mešovitoj školi u Malom Zvorniku. Kao saradnik Obrazovno kreativnog centra počinje sa radom 2020. godine na autorstvu i moderaciji novog seminara. Od 2022. godine se uključuje u projekat o Roditeljstvu i rešavanju problema lošeg uspeha.
Osoba kojoj ništa nije teško i koja uživa radeći posao koji voli. Uvek raspoložena i spremna da pomogne đacima, da ih nauči kako se razmišlja i samostalno donose zaključci kroz vežbanje, eksperimentalni rad i razne igre. Njena pozitivna energija je ključan faktor za povećanje motivacije učenika i uspešno realizovanu nastavu.
Recenzije
Još nema komentara.