O seminaru
Savremeno obrazovanje među svojim prioritetnim ciljevima ima za cilj podsticanje razvoja kritičkog mišljenja i kreativno rešavanje otvorenih problema.
Program se upravo odnosi na osnaživanje nastavnika za praktičnom primenom kritičkog mišljenja u planiranju nastave i učenja i ovladavanje adekvatnim metodičkim alatima kojima se podstiče razvoj kritičkog i kreativnog mišljenja.
Kome je namenjen ovaj seminar?
Program je namenjen zaposlenima u obrazovno-vaspitnim ustanovama, vaspitačima, učiteljima, nastavnicima, stručnim saradnicima i direktorima.
Kompetencije koje se programom razvijaju odnose se na poučavanje i učenje, razvijanje saradnje i zajednice učenja.
Prioritetna oblast stručnog usavršavanja odnosi se na metodiku rada sa učenicima kojom se podstiče razvoj funkcionalnih znanja, veština i stavova.
Teme:
- Dimenzije kritičkog mišljenja – Kritičko i kreativno mišljenje u savremenom obrazovanju. Kritički pristup nastavnom sadržaju. Aktivne metode i tehnike rada pri kritičkom pristupu nastavnom sadržaju. Okruženje za učenje koje podstiče kritičko mišljenje. Razvoj kritičkog mišljenja – uloga nastavnika.
- Modeli saradničkog učenja koji doprinose razvoju kritičkog i kreativnog mišljenja – Uslovi koji unapređuju saradnju između učenika. Modeli organizacije saradničkog učenja. Načini podsticanja saradničkog učenja (primeri tehnika). Strategije praćenja i ocenjivanja (primeri ocenjivanja individualne odgovornosti učenika i grupnih procesa).
- Podsticanje kreativnosti – Šta znači biti kreativan? Stvaralaštvo kao izraz kreativnosti (mehanizam kreativnog procesa i rešavanja otvorenih problema kod učenika, divergentno mišljenje/ laterarno mišljenje, primer otvorenih nestrukturiranih zadataka). Metode podsticanja kreativnog mišljenja. Tehnike za podsticanje kreativnosti.
Moderatori
Vanja Jeremić
Pedagog po struci i ima radnog iskustva u osnovnoj i srednjoj školi. Permanentno se stručno usavršava i motivisana je da nastavnicima bude podsticajna podrška u obrazovno-vaspitnom radu. Prati pravce savremenog obrazovanja i autor je više akreditovanih seminara stručnog usavršavanja. Ima desetogodišnje iskustvo kao realizator u izvođenju obuka. Deo je OKC tima od 2021.g. kao autor/moderator onlajn seminara.
Vera Milićević
Nastavnik stručnih predmeta građevinske struke. Od školske 2015/16. ima zvanje pedagoškog savetnika i nastavlja da svoj rad inovativno unapređuje. Na prostoru interneta pojavljuje se 2011. kada za svoje učenike otvara blog www.nadgradnja.wordpress.com a zatim sledi i primena raznih veb alata i servisa. Juna 2017. imenovana je za voditelja programa stručnog usavršavanja za dostizanje osnovnog nivoa digitalnih kompetencija. Od 2017. stiče zvanje savetnik – spoljni saradnik, i aktivno radi u zvanju. Nastavne i vannastavne aktivnosti spaja projektnom nastavom pa su rezultati toga uspešni projekti na konkursima Francuskog instituta LAMAP (Ruka u testu) i projekti na portalu eTwinning : Zelena gradnja, Make my STEM, Virtual Lab in Real Life… Od 2016. godine postaje i deo OKC tima, kao autor/moderator online seminara.
Recenzije
Još nema komentara.