OKCknjizara_sertifikat1

Neakreditovani seminar

OKCknjizara_score1

Broj bodova: 32

OKC_knjižara_novac1

Cena u valutama:

CG:  28 €

BiH:  50 KM

SRB:  3000 RSD

3.000,00 RSD

O seminaru

Ovaj seminar nudi ovladavanje savremenim pristupima u nastavnom proučavanju proze uz upotrebu IKT (informaciono-komunikacione tehnologije), nove metode i tehnike pogodne kako za rad na času, tako i za domaće zadatke ili projektne, osnaživanje nastavnika u kreiranju i realizovanju časa, radionice, projektne nastave uz upotrebu odgovarajućih e-alata.

Kome je namenjen ovaj seminar?

Sadržaji seminara, namenjeni su nastavnicima srpskog jezika i književnosti u gimnazijama i srednjim stručnim školama, u školama za obrazovanje odraslih, u srednjim umetničkim školama (muzičke, baletske, likovne) u kojima se obrađuje veliki broj proznih dela. Predloženi pristupi mogu se prilagoditi sadržajima različitog obima, a nastavnik ih može preoblikovati u skladu sa ciljevima i ishodima koje postavlja u konkretnim slučajevima. Učenici na ovom uzrastu mogu ih i sami prilagoditi svojim interesovanjima, mogućnostima, a vođeni svojom kreativnošću.

Seminar je namenjen i nastavnicima srpskog jezika u osnovnoj školi, koji predložene savremene pristupe mogu da koriste sa svojim učenicima prilagođavajući ih njihovom uzrastu i sposobnostima.

Seminar je namenjen i nastavnicima razredne nastave koji u nastavi srpskog jezika sa učenicima obrađuju prozna dela u celini ili odlomku, a imaju želju da pristup nastavnom proučavanju dela bude savremeniji, učenicima zanimljiviji i očigledniji.

Teme:

  1. Fabula kao polazište nastavnog proučavanja proze U prvoj temi ćete se upoznati sa novijim metodama vezanim za fabulu (dvostruki dnevnik, činkvina, fabularna piramida, fabularni grafikon, fabularne stepenice, interpretacijski grafikon). Osim teorijskog objašnjenja metoda, ponudićemo vam primere iz prakse, zatim ćete samostalno uraditi jedan zadatak i proveriti znanja radeći test. Pokazaćemo vam da pomenute metode možete koristiti ne samo u interpretaciji proznih dela nego i u interpretaciji dramskih. Neke su metode vrlo jednostavne ili bar tako izgledaju. Savladaćete i neke elektronske alate koji mogu da podrže ove metode, učine ih modernijim, vama i učenicima zanimljivijim. Ukoliko su vam predloženi alati poznati, dobićete ideje kako još možete da ih koristite, bićete inspirisani da dalje istražujete njihove mogućnositi ili da ih kombinujete sa drugim alatima oslanjajući se na sopstvenu kreativnost.
  2. Lik kao polazište nastavnog proučavanja proze Planiralile smo da se u drugoj temi upoznate sa metodama vezanim za lik (sociogram, karakterološke tablice, ciljevi/akcija/reakcija). Predstavićemo vam primere iz prakse, imaćete jedan zadatak i uraditi test. Pozabavićemo se likom kao polazištem nastavnog proučavanja proze. Često u radu sa učenicima, kada obrađujemo prozna dela, analiziramo likove tako da je to uobičajeni postupak. Predstavićemo vam nekoliko tehnika uz pomoć kojih učenici mogu na zanimljiviji način da razmišljaju o likovima i da rešavajući zadatke, povezuju i druge elemente strukture prozog dela. Moći ćete da isprobate e-alate i da kreirate uz pomoć njih. Dobićete priliku da savremene pristupe nastavnom proučavanju proze primenjujete u neposrednom radu s učenicima na času, da osmislite domaći zadatak ili ih upotrebite u projektnoj nastavi podstičući interaktivnost.

Moderatori

Snežana_Klepić_1

Snežana Klepić

Iza nje je dvadesetšestogodišnji rad u školi, brojni uspesi i poneki neuspeh (ukucajte njeno ime u pretraživač, ponešto od onoga što radi vidljivo je i u oblacima), i umor i žeđ, ali je očuvala radost učenja koju, nada se, unosi i u podučavanje. Otuda sve.

Doktorirala na temu savremenih modela u nastavi srpskog jezika i književnosti jer sve počinje u učionici i u nju treba da se vrati.

Aleksandra_Sekulić_1

Aleksandra Sekulić

Dvadeset i više godina, nastavnik je srpskog jezika i književnosti u srednjoj stručnoj školi. Da će “kad poraste biti učitelj”, znala je još u detinjstvu. Završila je osnovnu školu u Kuli, gimnaziju u Somboru, Filozofski fakultet u Novom Sadu, stekla diplomu profesora južnoslovenskih književnosti i srpskohrvatskog jezika, još uvek uči.

Njena nastava se odvija uživo u učionici, uporedo i onlajn, ponekad je “izokrene”, a slično joj je i van učionice. U životu, u školi, trudi se da svakoga dana „ucrta jednu liniju“ (Nulla dies sine linea) nadajući se da tome podučava i vaspitava svoje đake i svoju decu.

Više_o_seminaru

 

Recenzije

Još nema komentara.

Budite prvi koji će napisati recenziju za „Seminar: Savremeni pristupi nastavnom proučavanju proze“

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *